עבודת קודש – טיפול בבני גיל הזהב בביתם

0
1972
עבודת קודש – טיפול בבני גיל הזהב בביתם

בשנים האחרונות התרבו המקומות אשר מעניקים שירותי סיעוד לבני גיל הזהב בארץ. דבר זה נובע מכך שחלה צמיחה גדולה בכלכלה הישראלית בעשור האחרון בכלל וגם בשל העובדה שאנשים רבים שרוצים לעזור להוריהם בגיל הזיקנה, אין את הזמן להקדיש את הטיפול המסור לו זקוקים בני משפחתם בגלל שהם בעצמם עסוקים מדי בעבודתם ובגידול וטיפול בילדים שלהם ובדאגה למשק הבית וכל מה שכרוך בכך.

לכן קמו בשנים האחרונות מקומות אשר מציעים מגוון אפשרוית של שירותי סיעוד שיהוו פתרון לאנשים שאין באפשרותם לטפל בעצמם בהוריהם. שירותים אלו גם באו כתחליף לאותם אנשים שרוצים להיעזר בשירות של אחות פרטית או מטפלת סיעודית אשר עוזרת לבן המשפחה בביתו שלו וכך להימנע ממעבר לבית אבות או מסגרת של דיור מוגן.

היתרונות שבטיפול סיעודי בביתם של בני גיל הזהב

בעבר היה זה דבר נפוץ בקרב משפחות רבות שברגע שהדור המבוגר הגיע לגיל בו הוא כבר מתקשה בתפקוד של שיגרת היום ונעלץ לקבל עזרה, עבר ההורה המבוגר להתגורר בבית משפחתו של אחד מילדיו וכך לקבל טיפול מסור מילדיו ונכדיו לעת זיקנה. כיום הדבר פחות נהוג וכדי שהורינו המבוגרים עדיין יקבלו את הטיפול המסור לו הם זקוקים, נעזרים הרבה אנשים בחברות סיעוד. מדובר בעצם באחיות פרטיות אשר מעניקות עזרה וטיפול בבית ההורה. אחיות אלה הן נשים שבעצם מקדישות את חייהם לעזרה וטיפול בקשישים ועושות למעשה עבודת קודש ולכן שמור להם מקום של כבוד אצלינו ועלינו להתייחס אליהם בכל יראת הכבוד שמגיע להן.

טיפול סיעודי בבית גם משתלם

בנוסף ליתרונות שיש מטפלת לקשישים בבית מבחינת הנוחות והיעילות, ישנם גם יתרונות כלכלים לטיפול סיעודי אשר מתבצע בבית המטופל. כיום נותנים קופות החולים החזרים המגיעים עד ל85% דרך הביטוח המשלים בתשלומים על הטיפול הסיעודי כך שהדבר גם משתלם מעוד בנוסף להרגשה הטובה יותר משיכון ההורה המבוגר בבית אבות או בדיור מוגן.

אפשר לראות שקבלת שירותי סיעוד בבית המטופל היא אחת האפשרויות הטובות וההגיוניות המוצעות כיום כפיתרון טוב וחיובי יותר מאשר שיכון הורה שהגיע לגיל הזהב בבית אבות. זהו פתרון קל ונוח שגם מסתבר כמשתלם מאוד לאנשים שיכולים להרשות לעצמם לשכור אחיות פרטיות שמספקות טיפול סיעודי בבית. ובל נישכח שאחיות אלה עושות עבודת קודש בצורה המקצועית ביתר שניתן להעלות על הדעת. אז בואו ניתן להן את הכבוד המגיע להן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here