גגון לדרי רחוב

0
35
קרדיט - Freepik

פתרון יעיל ביותר עבור אנשים המתגוררים ברחוב הוא גגון לדרי רחוב. מדובר על מעונות שמטרתם היא לספק לכל מחוסר דיור מקום לישון בו וכן לקבל הגנה מתנאי מזג האוויר השונים השוררים בחוץ. הגגון מאפשר לדרי הרחוב להיות מטופלים בצורה טובה ובכבוד, הוא מאפשר להם לישון בו בצורה בטוחה, לקבל ארוחה בריאה במקום, להתקלח שם, להחליף את הבגדים, לאחסן את החפצים שלהם, לקבל טיפול רפואי במידה והם צריכים ועוד. ניתן למצוא כיום גגונים לדרי רחוב ברחבי הארץ, כך שכל מחוסר דיור יכול לברר היכן ממוקם גגון לדרי רחוב על מנת לקבל בו את כל מה שיסייע לו לחיות בצורה טובה יותר.

גגון לדרי רחוב- במה מדובר?

אין הגדרה ספציפית למחוסרי בית, אך יחד עם זאת ניתן לומר כי ההגדרה של בית היא מקום מגורים שמאפשר להתגורר בו באופן פיזי. מקום שמספק את הפרטיות לאדם ויש לו את הזכות החוקית להתגורר בו. חוסר בית עשוי למעשה להיות מוגדר על ידי היעדר של אחד הגורמים הללו או היעדר של שניהם. כלומר, אדם שאין לו קורת גג שיש לו זכות חוקית להתגורר בה, או אדם שהמגורים בביתו מסכנים את הביטחון האישי שלו. ישנם אנשים המתגוררים ברחוב, ישנם כאלה המתגוררים במקלטים לחסרי בית לאחר שחרור ממוסדות שונים כגון כלא או בית חולים וישנם אנשים שיש להם סיכון להתגורר במקום המגורים הנוכחי שלהם. יחד עם זאת, חשוב להבין שעדיין לא כל אדם שמוגדר כחסר בית יהיה זכאי לכל סוגי הסיוע המוצעים כיום ולא פעם הרשויות יישמו הגדרה יותר מגבילה של דרי רחוב, כך לדוגמא: אדם אשר הפך להיות חסר בבית בשל נסיבות שהוא לא יכול לשלוט בהן כגון: אדם שסיים עונש מאסר או אדם שאיבד את הבית שלו כתוצאה מכך שפיגר בתשלומי המשכנתא.

גגון לדרי רחוב- מי יכול להיעזר בו?

לכל אדם המתגורר ברחוב יש את הזכות לבקש סיוע מהרשות המקומית. דרי רחוב יהיו זכאים לסיוע במגוון תחומים שונים לרבות: הפניה למסגרת זמנית שהיא גגון לדרי רחוב, סיפוק הצרכים הבסיסיים כגון: ביגוד, טיפול רפואי ומזון, סיוע במימוש זכויות שונות מול גופים ורשויות לרבות: הצטרפות לשירותי של קופות חולים, קבלת תעודת זהות, פתיחה של חשבון בנק, קבלה של סיוע בדיור, הצטרפות למוסד שיקומי כלשהו ועוד. חשוב שכל מחוסר בית יבחן את הזכויות שלו וכן האם יש לו את האופציה לקבל עזרה במסגרת גגון לדרי רחוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here