הוצאה לאור של ספר

0
106
הוצאה לאור של ספר
קרדיט:סער הוצאות לאור

כל ספר שמונח על המדף בחנות הספרים או בספרייה הוא פריט שהרבה מאד אנשים עבדו מאחורי הקלעים על מנת שהקורא, שהוא הלקוח הסופי, יוכל ליהנות ממנו. יש כל כך הרבה דברים לתכנן ולעצב וחובה שיהיו בתמונה כמה וכמה אנשי מקצוע שייתנו את כל כולם כדי על כל תהליך הוצאה לאור של ספר, מה שיבטיח שכל ספר יקבל את תשומת הלב הראויה והנדרשת לו ואכן יהיה כתוב וייראה בדיוק כמו שהיוצר שלו ראה בעיני רוחו. ההוצאה לאור שלוקחת על עצמה להפיק את הספר ולהפיץ אותו לחנויות משערת שאכן הספר יהיה מוצלח ונמכר ויש הרבה מה לעשות לשם כך.

מה התהליך של הוצאה לאור של ספר?

הדבר הראשון שצריך לקרות הוא שהוצאה לאור זו או אחרת תסכים לקחת על עצמה הוצאה לאור של ספר שהנציגים שלה עיינו בטיוטות שלו והתרשמו שכדאי להשקיע בו. התהליך יכלול הקלדה של כל המלל, ביצוע שינויים כאלה ואחרים, התאמות נדרשות, תיקון שגיאות במידה ויש וכמובן הגהה מוקפדת של אנשי מקצוע. צריכות להתקבל הרבה מאד החלטות בנוגע לעיצוב החיצוני, לגודל הכתב, לחלוקה לפרקים (או במילים אחרות – עריכה מקצועית) וכמובן הוספת איורים על פי הצורך. צריך יהיה לעצב את הכריכה החיצונית משני הצדדים ולהחליט אם גם מצרפים את קורות החיים של היוצר.

להתאזר בסבלנות בזמן תהליך מורכב

אין ספק שמדובר בתהליך לא פשוט שיכול לקחת לא מעט זמן. חשוב מאד שהיוצר יידע בדיוק לקראת מה הוא הולך ואילו עלויות תהיינה כרוכות תהליך הוצאה לאור של ספר שהוא כתב. אט אט הוא יידע להעריך את העובדה שהוא מוקף באנשי מקצוע שכל אחד מהם יודע מה התפקיד שלו או מתי הוא צריך לבצע את חלקו בתהליך וכך בסופו של התהליך יהיה ספר מוכן, מעוצב ומוחשי שיודפס בכמות גדולה ויופץ לחנויות הספרים.

יש לכם ספר שכתבתם למגירה? פנו להוצאת הספרים סער וקבלו את כל המידע הרלוונטי לטקסטים שלהם ואת הערכת ההתאמה שלהם להפוך לספר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here