כמה דברים שחשוב לדעת על פיצויים בעקבות תאונת דרכים

0
13
קרדיט - Freepik

לצערנו תאונות דרכים קורות לא מעט. הפגיעות בעקבות תאונות דרכים יכולות לנוע מנזק קל לרכוש ועד פגיעה גופנית משמעותית. עפ"י חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קבלת הפיצוי אינה קשורה לגורם האחראי לתאונה. גם נהג שאחראי לתאונה ונפגע בעצמו רשאי לקבל פיצויים. גובה הפיצויים קשור לרמת הפגיעה ולא לנסיבות שהביאו לתאונה. התנאים לקבלת פיצויים הם ביטוח חובה בתוקף ורישיון נהיגה בתוקף. הגורם המרכזי האחראי לפיצויים הוא חברת הביטוח בה יש לנהג ביטוח חובה ולרוב היא לא תתנער מאחריות, אך בד"כ תנסה להפחית בגובה הפיצויים ולא לכלול בחישוב סעיפים מסוימים.

כיצד יכול עורך דין המתמחה בתחום לסייע?

בשל העובדה שחברות הביטוח הן בעלות כוח רב, ויעשו כל שביכולתן כדי לשלם את המינימום, חשוב לא לעשות את הדברים לבד. כדאי להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים מומלץ ובעל ניסיון רב בתחום. הוא ינחה אתכם מהם הגורמים להם כדאי להגיש תביעה וילווה את הגשתה. מעבר לחברת הביטוח מוגשת תביעה למוסד לביטוח לאומי. ישנן תאונות דרכים שייחשבו גם כתאונת עבודה ולכן יש מקום להגיש תביעה גם למחלקת אובדן כושר עבודה וגם, במצבים קשים יותר, למחלקת נכות כללית לקביעת אחוזי נכות. עורך הדין יציין את הדברים ויסייע בהגשת התביעות.

כיצד לבחור את עורך הדין המתאים?

בכל הנוגע לפיצויים בעקבות תאונות דרכים נחקקו חוקים מיוחדים הנוגעים לתאונות דרכים בלבד. לכן, חשוב לבחור עורך דין שיתמחה בנזיקין עם דגש על תאונות דרכים. בדקו שיש לו ניסיון ושייצג נפגעים בתאונות דרכים מול כל הגורמים הרלוונטיים. אם זו תאונה שקרתה בדרך לעבודה או ממנה חשוב שלעורך הדין יהיה ניסיון גם בתאונות עבודה. מעבר לפן המקצועי, בחרו את עורך הדין גם לפי הפן האישי. טיפול בתביעה בשל תאונת דרכים אינה קצרה וגם נעשית כשאתם נמצאים בתהליך של החלמה ושיקום. לכן חשוב שתתנו אמון מלא בעורך הדין ותרגישו עימו בנוח.

עו"ד רועי לוי הוא עורך דין נזיקין המתמחה גם בתאונות דרכים. הוא דואג לכך שלקוחותיו יקבלו את מלוא הפיצוי המגיע להם. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here