בעיה קטנה גדולה: איך נגמלים מהתמכרויות?

0
2811
בעיה קטנה גדולה: איך נגמלים מהתמכרויות?

סמים קשים או אלכוהול מוכרים לנו כבעיה של ממש, אבל גם קנאביס מחייב תשומת לב. במקום לתת לאירועים חיצוניים לנהל לנו את החיים, ובמקום לאפשר לסמים או להפרעת האכילה להכתיב לנו את הקצב, הגיע הזמן לתפוס את המושכות ולנהל חיים בריאים וטובים הרבה יותר. הפסקת השימוש בסם או שינוי הרגלי האכילה הם צעד בסיסי וחשוב, אבל כדאי להעניק תשומת לב משמעותית גם לפן הרגשי ולסיבה האמיתית שבגללה הכול קרה.

הפרעת אכילה – בעיה רגשית אמיתית

אנשים שסובלים מהפרעות אכילה נמנעים מאוכל לחלוטין, או שהם זוללים כמויות גדולות ומקיאים באופן יזום. בשני המקרים הללו מדובר בבעיה משמעותית המשפיעה על הגוף, על הנפש וגם על הקשרים הבינאישיים. אלא שלצורך טיפול בהפרעות אכילה אנחנו נדרשים לספק מענה לא רק להרגלי האכילה הבעייתיים או למשקל הירוד, על אף שמדובר בשני נושאים משמעותיים מאוד. התוכנית הטיפולית של וילה מטריקס נוברת עמוק יותר פנימה, אל הגורמים הרגשיים והמצוקות הנפשיות שהובילו למצב הזה ולסימפטומים הקשורים אליו.

גם סמים קלים הם בעיה גדולה

אם קנאביס נתפס כפתרון יעיל לאנשים שסובלים מכאבים חזקים בגלל סיבות רפואיות כאלה ואחרות, נדמה שרבים אחרים משתמשים בו מסיבות שונות לגמרי. בלי לשים לב הם מתמכרים לסם, מפתחים בו תלות של ממש ובמקרים שונים עשויות לצוץ בעיות פסיכיאטריות כאלה ואחרות. המשמעות ברורה: גמילה מקנאביס תהיה צעד הכרחי שמעניק למכור את ההזדמנות לשלוט שוב בחייו שלו. כדי לעשות את זה הוא יצטרך להבין איזו מטרה ממלא הסם, איך הוא תורם לו ואיך אפשר לנהוג אחרת כדי לנווט את הספינה הזו בלי הסמים, קלים ככל שהם אולי נחשבים.

טיפול יסודי בסביבה בטוחה

אין ספק שרק תוכנית המשלבת בין טיפול רגשי לפיזיולוגי היא תוכנית שתוכל לספק מענה אמיתי לצרכיו של האדם המכור. הדוגמה הקלאסית לכך היא מרכז גמילה מסמים שבו ניתן ליווי מלא ותמיכה במהלך הגמילה הפיזית (שלב ה"קריז") ולאחר מכן ליווי אישי ומקצועי במטרה לזהות את המצוקה הרגשית והכאב הנפשי שהובילו אל השימוש בסם מלכתחילה. צוות וילה מטריקס מספק את השילוב המדויק בין שיטות טיפול שונות למסגרת אישית, מכילה ותומכת. עם התמיכה המשפחתית נדמה שיש לאדם המכור את כל הכלים הדרושים לו להצלחה. כדי להתחיל את הדרך שלכם אל היעד הזה אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here