תפקידו בארגון – ממונה בטיחות

0
628
ממונה בטיחות
קרדיט https://shachar-safety.co.il

כל ארגון צריך ממונה בטיחות. ממונה בטיחות הוא תפקיד מפתח שכולל סמכויות רבות ומידה רבה של אחריות. תפקידו של ממונה הבטיחות בארגון הוא להוביל תוכנית בטיחות שתוטמע ותיושם בשטח, כולל שיפורים מתמידים והפקת לקחים. כל ארגון הוא מתפתח וצומח ולכן גם תמיד נדרש לרענן את נהלי הבטיחות, לבצע התאמות לעדכוני החוק וליישם אלמנטים חדשים. ועל כל זה אמון ממונה בטיחות. יש ארגונים וחברות גדולות בהם יש אף יותר מממונה בטיחות אחד, בהתאם לצרכי הארגון וגודלו.

מה כולל התפקיד – ממונה בטיחות

תפקיד ממונה בטיחות כולל רשימה ארוכה של סמכויות ומטלות כאשר העיקריות ביניהן הן להגדיר מדיניות של בטיחות, ויישומה בפועל בארגון. נדרש מממונה הבטיחות גם לזהות סיכונים באמצעות נוכחות בשטח והן באמצעות ביצועו של סקר סיכונים. אחריות נוספת היא להכין מדי שנה תוכנית בטיחות שנתית בהתאם למצבה של החברה ותחומי פעילותה. אם החברה הוסיפה תחום פעילות חדש, יש להתייחס לכך מבחינה בטיחותית.

תוכנית לשעת חירום – ממונה בטיחות

נוסף על אלו נדרש ממונה בטיחות גם לקים מערך פעילות לשעת חירום שיהלום את הסיכונים המשתקפים לארגון הספציפי, בהתאם לתחום הפעילות, מיקומו הגיאוגרפי וכמות העובדים. כך למשל מפעל שמייצר כימיקלים לעומת חברה שעיקר פעילותה היא עבודה מול מחשב של העובדים במשרדים – בכל אחד מהמקרים הללו מערך הפעילות לשעת חירום הוא שונה.

ביקורות ותרגילים שנתיים – ממונה בטיחות

תחום אחריות נוסף  של ממונה בטיחות הוא לקיים תרגילים שוטפים בהם העובדים מתרגלים מצבי חירום מדומים שתואמים את השטח ככל שניתן, כמו גם לבצע ביקורות פתע לעובדים במחלקות השונות.

ואלמנט נוסף הוא ניתוח והפקת לקחים מאירועים בפועל, ככל שקרו כאלו, בארגון ולאחר מכן התאמת המדיניות ונהלי העבודה. יש לעקוב גם אחרי התנהגות העובדים ולזהות התנהגות חריגה או מסוכנת של העובד עצמו או בציוד בו העובד משתמש.

על מנת לוודא כי העובדים שלכם בטוחים ומוגנים וכי סביבת העבודה ונהלי העבודה מביאים לידי ביטוי תוכנית בטיחות הולמת – תוכלו לפנות לחברה המתמחה בהנדסת בטיחות והדרכת עובדים. למידע נוסף היכנסו לאתר או חייגו 073-7421999

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here