איך בונים מערכי שיעור חינוך מיוחד?

0
3074
רעיונות לשיעורי חינוך
קרדיט: PIXABAY

מערכי שיעור חינוך מיוחד

היום יותר מתמיד ישנם תלמידים ובני נוער הסובלים מבעיות של קשב וריכוז, וזאת כמובן בשל ריבוי הסחות הדעת בעידן המודרני והטכנולוגי בו אנו חיים. בעיה זו גורמת לקושי משמעותי בלמידה והקשבה בשיעורים, כאשר מדובר בדרגה גבוהה של קשיים אלו נקראים התלמידים הללו "תלמידי חינוך מיוחד".  כיצד בונים מערכי שיעור עבור חינוך מיוחד אשר יספקו עניין רב עבור התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז? אהוד שמיר הינו מורה ומרצה מנוסה ומקצועי ביותר, ויחד נענה המאמר זה על השאלה הזו.  

איך בונים מערכי שיעור חינוך מיוחד?

על מנת לקיים שיעור סוחף ומעניין עבור תלמידים הסובלים מבעיות קשב וריכוז, ולהביא רעיונות לשיעורי חינוך רצוי ומומלץ, לבנות מערך שיעור ייעודי לחינוך מיוחד. להלן מדריך קשר לבניית מערך שיעור מסוג זה:

משתפים יותר את התלמידים בנושא הלימוד- כאשר אנו בונים מערך שיעור ולוח זמנים מפורט אודות נושאי השיעור שיעוברו בכיתה, מומלץ ורצוי להכניס מקום לשאלות וקיום דיונים בכיתה. אלו יגרמו למעורבות אשר תעלה את רמת העניין והריכוז של התלמידים. 

לתת מגוון של דוגמאות מהחיים- הדרך המעניינת ביותר להעביר מסר ומידע היא באמצאות דוגמאות מהחיים האמתיים, נסו לשלב את המידע המועבר באמצעות חייכם או חיי מכרכם. בנוסף, שאלו את הנוכחים בכיתה האם יש להם דוגמא למקרה דומה. 

לתת יותר מקום לשאלות- כאשר אנו נרצה מול קהל הסובל מבעיות קשב וריכוז, חשוב יהיה לתת מקום נרחב לשאילת שאלות ומתן מענה. הסיבה היא כי ראשית ,כך נוכל להסביר כל מה שלא ברור לתלמידים, שנית ,כך נוכל לשנות קצת את רצף השיעור, מה שיוביל להקשבה ועניין.  

להיות יותר ענייניים- נסו להיות ענייניים כמה שאפשר, כיוון שקהל זה הוא בעל יכולות קשב קצרות טווח. 

מערכי שיעור לחינוך מיוחד באמצעות מדריך ומורה מנוסה ומקצועי 

אהוד שמיר הינו מורה ומרצה בכיר ומנוסה מזה שנים רבות. אוהד מעביר מגוון רחב של שיעורים והרצאות עבור קהל הסובל מבעיות קשב וריכוז בעניין רב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here