איך מגישים בקשה למינוי אפוטרופוס?

0
1158
למה מומלץ להיעזר בייצוג משפטי בעבירות סמים?
קרדיט: Pixabay

אפוטרופוס הוא תפקיד המוטל על אדם מסוים או תאגיד, שמטרתו לייצג בנאמנות אדם אשר הוכרז בתור אדם חסוי (אדם שמונה לו אפוטרופוס). אפוטרופוס אמור לדאוג לצרכיו של האדם וכן הוא אמון על ניהול ענייניו, בהתאם לסמכות שמוענקת לו על ידי בית המשפט. להגשת בקשה למינוי אפוטרופוס, ניתן לפנות אל משרד עו"ד עופרה זיו העוסק בענייני אפוטרופסות ומשפחה.

עוד לפני שנסקור את העילות המשפטיות שלאורן יורה בית המשפט על מינוי אפוטרופוס, נבקש להקדיש מספר מילים לשאלה כיצד בכלל מגישים בקשה למינוי אפוטרופוס. ככלל, נשיב כי רצוי מאוד להיעזר בעורך דין משפחה לשם הגשת בקשה זו. מדובר בהליך משפטי לא פשוט ולכן קבלת סיוע מעורך דין דיני משפחה יכולה רק לסייע לכם\ן. עם זאת, לגופה של שאלה, בקשה למינוי אפוטרופוס טפסים, צריכה לכלול בקשה בכתב, בקשה שאינה מנומקת מידי אך גם לא לאקונית מידי. במסגרתה, רצוי לפרט את נסיבות המקרה ואת הטעמים לעצם הגשת הבקשה.

קרדיט: Pixabay

בקשה למינוי אפוטרופוס צריכה לכלול גם תצהיר ערוך כדין ומאומתת על ידי עורך דין, וכן במסגרת הגשת הבקשה יש לכלול את תגובת יתר בני המשפחה הנוגעים לדבר (האם הם מסכימים או מתנגדים לזהות האפוטרופוס המוצע), יש לשלם אגרה בקופת בית המשפט. בדרך כלל, בעת שמוגשת בקשה, היא מועברת בהקדם לעיונו של שופט. השופט יכול לתת צו במעמד צד אחד, או לזמן את הצדדים הנוגעים לדבר לדיון בפניו. אגב, במסגרת בקשה למינוי אפוטרופוס, כדאי ונכון יהיה לצרף מסמכים רפואיים, כך יוכל בית המשפט להשתכנע בדבר מצבו הרפואי של האדם שמעוניינים למנות לו אפוטרופוס. כמו כן, במסגרת הגשת בקשה למינוי אפוטרופוס, יש להעביר את הבקשה לעיונו של היועץ המשפטי לממשלה, שמייצג את המדינה, שהוא בעצם הצד השני, המשיב לבקשה.

 

עניינים מורכבים הדורשים הכוונה

ענייני אפוטרופסות הם עניינים מורכבים מאוד, הנוגעים בליבת זכויות האדם. אנו מציעים כי בכל הנוגע לעניינים אלו, רצוי מאוד להיפגש עם עורך דין משפחה בעל ניסיון. אתם מוזמנים לפנות עוד היום למשרד עורכי הדין עופרה זיו, המחזיק בניסיון רב בכל הנוגע לענייני משפחה ואפוטרופסות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here