חציר לפרות: סוגים, כללים לבחירה ואחסון

0
60
קרדיט לתמונה - unsplash.com

גידול בעלי חיים הוא ענף מבוקש ופופולרי בחקלאות, הדורש לא רק מאמץ פיזי גדול, אלא גם ידע מיוחד. חקלאים וחברות חקלאיות המגדלות בקר מספקות לאוכלוסייה את כל מוצרי החלב והבשר הדרושים.

בעת גידול בקר, חקלאים מנוסים ממליצים להקדיש תשומת לב מיוחדת לתזונה של פרות, המורכבת ברובה מחציר יבש. על איכות וכמות הוויטמינים במזון זה תלויה חסינות החיה ובריאותה, כמו גם יכולתה לתת צאצאים בריאים ולשמר את טעם החלב והבשר.

סוגי חציר

חציר יבש הוא המרכיב העיקרי בתזונה בריאה של פרות. מזון זה יכול להיות מורכב מצמחי זרעים וצמחי מרעה, שיכולים להיות חד-שנתיים או רב-שנתיים. עשבי התיבול הפופולריים ביותר הם:

קטניות – תירס, סויה;

דגנים – שיבולת, אספסת

ניתן גם לייצר מיקס חציר של קטניות ודגנים יחד… מזון קטניות הוא מוצר מזון בעל ערך גבוה לפרות, המכיל כמות גדולה של ויטמינים ומיקרו-אלמנטים. 2 ק"ג מזון מכיל כ-200 גרם חלבון מתעכל במהירות. להכנת חציר קטניות אפשר להשתמש בתלתן, תירס, סויה, בקיה, אפונה, תלתן מתוק. קציר של צמחים אלה צריך להתבצע בשלב היווצרות הניצנים בתנאי אקלים טובים. קציר דגנים – במהלך הכותרת. תאריכי קטיף מאוחרים יותר יגדילו את כמות המוצר והסיבים, אך יפחיתו משמעותית את כמות החלבון ואת קלות העיכול. זמן כיסוח, ייבוש ואיסוף מזון לא יעלה על שבוע אחד. כדי לזרז את תהליך הייבוש, עדיף להשתמש בשיטת הרידוד בעת כיסוח.

אם אתם מחפשים חציר למכירה – אצלנו ניתן כל הסוגים: דגן, שיבולת, אספסת ומיקס.

איך לבחור?

כדי להאכיל בעלי חיים, יש צורך לרכוש חציר בעל תעודות איכות ועומד בתקן. בעת בחירת מזון יבש באיכות גבוהה, עליך לשים לב לאינדיקטורים הבאים:

סוג, הרכב ושלב הייצור של חומר הזנה;

תנאי אקלים במהלך הקטיף;

שיטת ייבוש;

שיטת ייצור;

תנאי אחסון.

צריכה קבועה של מזון קטניות בכמויות גדולות תגדיל את כמות החלבון בחלב, אך תוביל להפרעה במערכת העיכול, לעלייה בחומצות אצטון ולהתפתחות קטוזיס. חקלאים מנוסים ממליצים לתת עדיפות להזנת דגנים, כמו גם חציר משולב של קטניות-דגנים, שיכול לספק לבעל החיים את כל הוויטמינים והמיקרו-אלמנטים הדרושים לשמש מזון לפרות בריא.

כדאי להשתמש באופן רציונלי במזון המאוחסן ולמנוע רמיסתו על ידי בעל חיים.

חברה אלאתחאד לאיחסון ושיווק תערובת בעמ פועלת בשוק מזון לחיות משק קרוב לעשור. החברה גם מייבא ומשווקת תבואות וחומרי גלם נוספים מיצרנים המובילים, כגון: Elpol, Colella, Forte ועוד…

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here