טיפול בטראומה מינית ובחרדות חברתיות

0
685
Credit: Pixabay.com

כאשר מדובר על מצבי טיפול בטראומה מינית הרי שהטיפול חייב להינתן באמצעות פסיכיאטר המנוסה בכך. הטיפול בטראומה מינית מטבע הדברים הוא רגשי ולא פשוט למי שחווה את הטראומה, היות והמרחב הפרטי האינטימי שלו נפגע. קיימת חשיבות רבה למתן טיפול בנושא למי שזקוק לכך, והחלופה של אי קבלת טיפול רק מגבירה את הקושי ואת משקעי העבר, ועלולה להחריף את מצבו הנפשי מי שנפגע. נשים וגברים מקבוצות שונו באוכלוסייה חווים פגיעות מיניות, ובחלק מהמקרים מי שחווה את הטראומה פונה לקבלת טיפול זמן רב לאחר המקרה.

מהלך טיפול בטראומה מינית

טיפול נפשי לצורך טיפול בטראומה מינית מטרתו להתגבר על טראומות שקרו בעבר, ולספק כלים ויכולות להתמודדות עם הסיטואציה. הסיטואציה פעמים רבות גורמת לתחושת בושה והסתרה, ולכן קיימת חשיבות לקשר הבריא והקרוב בין המטפל למטופל, במסגרת מכילה, נינוחה ומקצועית. יצירת המרחב הבטוח במסגרת הטיפול הינה קריטית, וחשיבותו של המרחב הבטוח היא ברורה ומוחלטת.

טיפול בטראומה מינית משלב לעתים יותר מאספקט אחד. כך למשל הטיפול יכול לכלול גם טיפול נפשי פסיכולוגי, גם טיפול תרופתי וגם טיפול התנהגותי או ריפוי בעיסוק. בניית והתאמת תוכנית הטיפול נעשית בתחילת הטיפול ותוך כדי תנועה.

הטיפול בחרדה חברתית

מצבי חרדה חברתית מביאים את האדם הסובל מכך להתבודד, לא לקחת חלק באירועים ופעילויות חברתיות ולקיים קשר תלותי עם הקרובים אליו. במקרה של ילדים הסובלים מחרדה חברתית ניתן להבחין בקשר תלותי אל מול ההורים, וכאשר הבעיה לא מטופלת הקשר התלותי רק מחריף. דרכי טיפול בחרדה חברתית כוללות טיפול פסיכיאטרי, לצד טיפול אלטרנטיבי ויש אפשרויות שונות לשילוב בטיפול בהתאם לאבחון שבוצע.

טיפול פרטי אישי

במרכז טיפול פרטי בפיקוח של פסיכיאטר ראשי הפוגש את המטופל ובונה עבורו תכנית טיפול אישית, ניתן להגיע להישגים יפים במיוחד, בליווי של צוות מקצועי תומך ומיומן. טיפול נפשי במרכז פרטי ובהתאמה אישית מאפשרים לאדם הסובל מטראומה או מחרדה לשים מאחוריו את הסבל והתסמינים, ובכך לצאת לדרך חדשה עם שיפור באיכות החיים ובהתנהלות היומיום השגרתית בתחומי המשפחה, הזוגיות, הקריירה ובמעגלים החברתיים.

טיפול בחרדה חברתית כמו גם טיפול בטראומה מינית הוא אפשרי וחיוני – ואסור לוותר עליו בשום מקרה בו יש בכך צורך. בין אם אתם אלו שחשים את הצורך בטיפול או שאתם מכירים אתם הזקוק לכך – פנו עוד היום למרכז טיפול נפשי פרטי ותקבלו מענה מידי. הצוות של רוח ים בית מאזן ישמח להעניק לכם טיפול ממוקד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here