מה זה צו קיום צוואה

0
67
קרדיט - Canva

לפי החוק, במדינת ישראל יש שתי סיטואציות בהן אפשר לחלק עיזבון של אדם שנפטר. מצב אחד הוא צוואה המפרטת את רצונותיו ואילו המצב השני הוא צו ירושה המחלק את העיזבון על פי החוק. כך או כך, אי אפשר לאכוף לא את צו הירושה ולא את הצוואה אם לא מגישים מסמכים כמו בקשה לצו קיום צוואה או צו ירושה. על הצעדים הללו כדאי שיהיו אחראיים עורכי דין העוסקים בצוואות ובירושות, ומיד גם תגלו מדוע.

 מי מגיש צו קיום צוואה?

גם אם הצוואה הוכנה כראוי אצל עורכי דין העוסקים בכך והופקדה אצל רשם הירושות, עדיין על מנת לאכוף את הצוואה צריך להגיש בקשה לצו קיום צוואה על מנת שהיא תקבל תוקף חוקי למימוש חלוקת העיזבון. אם המנוח מינה אחד מהיורשים כמנהל העיזבון, חלוקת העיזבון תנוהל על ידי אחד היורשים. מטרת הליך זה היא לקבל תוקף לצוואה לצורך מימוש רצונותיו של הנפטר. יחד עם זאת, חשוב לדעת שעלולות לצוץ מהמורות בדרך. במהלך התהליך עלולים לערער על הצוואה ואף לבקש לפסול אותה ועל כן חשוב שתהיו מלווים בעורך דין מקצועי לטיפול בסוגיות אלו.

 מי יכול לערער על הצוואה?

מהרגע שהוגשה בקשה לצו קיום צוואה ואושרה, תפורסמנה הודעות ברשומות הרלוונטיות ובעיתונות. בשלב זה, יינתנו 14 יום להגשת התנגדות לצו קיום הצוואה, לערעור או לפסילת הצוואה. כל מי שיש לו עניין בצוואה, קרי, יורשים חוקיים, יכולים להגיש ערעור על הצוואה. אם לא יוגש ערעור, אפשר יהיה לעבור לחלוקת העיזבון. במידה ויוגש ערעור, התהליך יעבור אל בית הדין לענייני משפחה לצורך דיון והכרעה. אם לא הוגשו כלל ערעורים, טענות או בקשות, אפשר יהיה לעבור לחלוקת העיזבון. חשוב שתהיו מלווים באנשי מקצוע אחראיים, מנוסים ובעלי וותק שהתמודדו עם תיקים מורכבים בתחום זה ויכולים לסייע לכם לעבור את התקופה הזאת באופן הקל והחלק ביותר, עם מינימום עגמת נפש. משרד עורכי הדין אוהד שוהם הוא מהטובים ביותר בישראל בתחום הצוואות והירושות והצוות המקצועי והמיומן מחכה לכם. צרו קשר כבר כעת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here