בוחרים בחיים – טיפול בסמים במרכזי גמילה

0
2641
בוחרים בחיים - טיפול בסמים במרכזי גמילה

 חייו של מכור הם חיים מורכבים מאוד גם ברמה החברתית וגם ברמה האישית. ההתמודדות היומיומית עם בעיות כלכליות ורפואיות, מקשה עליהם לראות את התמונה הכוללת ונדרש מקרה טראומטי ומסכן חיים פעמים רבות על מנת לגרום להם להגיע לטיפול.

משנים גישה לחיים

לרוב מכורים לסמים יתקשו להודות במהות הבעיה שלהם ויבחרו להימנע מטיפול. נדרש לרוב מקרה קצה קשה מאוד על מנת לגרום לאדם מכור לסמים להגיע לטיפול במרכז גמילה. אף על פי כן, כאשר מגיעים למרכז גמילה על המכורים יהיה להגיע למרכז ברצון ומתוך הבנה שמדובר בתהליך שדורש עבודה. אם המכור לסמים לא מוכן להשקיע ולשנות את תפיסת עולמו, הרי שהפניה אל מרכז הגמילה לא תוביל לתוצאות הרצויות. בשביל גמילה פיזית בלבד ניתן להסתייע ברופאים או במטפלים פרטיים, לתהליך גמילה באים כדי לעבוד.

 סדרת חינוך מחדש

לאחר הגמילה הפיזית המתחייבת, וניקוי גופו של המכור מסמים, המטופל מתחיל בתהליך פסיכולוגי רב שלבי.  בכל סוג של התמכרות יש את נקודות החולשה בהן צריך לטפל. לדוגמא, בתהליך גמילה מכדורים המטופל חייב ללמוד לנהל את חייו לצד הכדורים ולא להימנע מהשימוש בהם. כאשר כולנו סובלים מכאבים אי אפשר לוותר על שימוש במשככי כאבים הוא בכדורים לאורח חיים שלמים רק בגלל ההתמכרות. חייבים לרכוש כלים שיעזרו להתנגד לצורך הבלתי נשלט בשתיית כדורים. וזו העבודה מאתגרת וקשה המוטלת על הנגמל.

 חוזרים לנהל חיי שגרה

בשלבים המתקדמים יותר של תהליך גמילה מסמים מסוכנים הוא מכדורים כאשר המטופל רכש כלים ומיומנויות והוא יכול להתחיל לחזור בהדרגה אל היום יום של הקהילה שלו. כדי למנוע מהנגמל לחזור להתנהגויות המוכרות מפעם, תהליך השילוב הוא הדרגתי הוא מתבצע בפיקוח הרופאים במכון הגמילה. תחילה יוצא החולה לפרק זמן קצוב של מספר שעות לביקור בית. עם החזרה נערך את הערכה על מידת הצלחתה ביקור ובהתאמה נבנית תוכנית לקראת חזרה לקהילה. חזרה הדרגתית מאפשרת למכור להטמיע את כלי עבודה אותם רכש בגמילה על חייו האמיתיים מבלי לחוות לחץ חיצוני, זאת בצורה הדרגתית תוך ייעוץ וליווי של מכון הגמילה.

מרכז אמיל הוא מכון גמילה מקצועי בעל שנות ניסיון רבות. המרכז מציע תכנית טיפולית בהתאמה מדויקת לצרכיו של כל מטופל. לקבלת פרטים נוספים אודות המרכז ניתן להיכנס לאתר או ליצור קשר במספר 077-9967463. לקבלת מידע אודות Игромания בשפה הרוסית צרו איתנו קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here